She's not trapped in Wonderland

Alla inlägg under november 2009

Av h - 29 november 2009 20:54

 Idag har jag inte gjort någonting. Jag vart i kyrkan med Lilla P o massa skoj människor. Sen pluggade jag och åkte till backa och tittade på mobiler.

Dagens låt får bli någonting med Håkan eftersom jag lyssnat på honom hela dagen. Det får bli låten vi överväger att spela på julshowen.

Varsegoda.

Det är så jag säger det- Håkan Hellström

/h

Av h - 27 november 2009 21:05

 Sitter här lite halvt frusen och tittar på teve med familjen.


Igår var jag på gymnasiemässan och ändrade mig totalt. Jag hade aldrig tänkt på JM förrän igår ett tag innan jag åkte iväg till öppet hus på gymnasiet i lerum. Så tänkte jag att ja ja om jag hinner går jag väl dit.

När jag kom dit var jag trött och lite sur, när jag gick därifrån måste jag ha lysst. Det kändes så. Jag hade verkligen hittat ett program som skrek mitt namn.

Det är mycket skriva, foto och massor av sånt som jag verkligen tycker om!

Så dit söker jag garanterat!!

Det kändes som att komma hem.

/h


Av h - 26 november 2009 16:15

Sitter här och fryser med en kopp te, Green Day och skriver på mitt fördjupningsarbete i engelska om Scrubs. Det går ganska bra, men nu måste jag verkligen bli klar..

Snart blir det öppet hus på lerums gymn. Ska titta lite på INT, Estet-bild och Journalistik-media.


Föresten tror jag att jag börjar bli sjuk, kan man få svininfluensan fast man är vaccinerad??  



Hörs!
/H 

Av h - 24 november 2009 18:52

Idag har min dag gått i städandets tecken.

Jag har dammsugit hela huset, lagat mat, dammat och massa annat som har fått mig att känna mig som en hemmafru, bara väntandes på att min man ska komma hem från sitt jobb på någon fabrik. Nej usch, hemska tanke.


I vilket fall som helst så har jag umgåtts lite med T, vi snackade medans jag lagade mat och sen mest slöade vi framför en film, Batman Begins.


Nu sitter jag och skriver på min recension av Sandor Slash Ida som för första gången flyter på.. Så nu fortsätter jag efter att jag hämtat en kopp te.


Ha det fint!

/h


Av h - 23 november 2009 20:51

Hej

För en gångs skull känner jag mig inte lika seg som vanligt, kom just hem från gymmet så jag fick väl en kick av det.


Nu har även jag sett New Moon, och jag måste säga att den är grymt mycket bättre än Twilight, på alla sett.

Men jag måste också säga att jag stör mig så infernaliskt på den här Twilight-manian nu. Det var kul i början, jag var också sån geek, men nu är det bara för mycket.


Imorgon kommer jag inte vara i skolan vilket kommer vara grymt skönt. Vi har Operation Dagsverke heter det. Det menas att jag kommer vara hemma och städa hela dagen, detta för att samla ihop pengar till barn i Afrika. Det känns faktiskt bra att göra något för dem, och jag får sovmorgon och en relativt slapp dag.


/h

Av h - 20 november 2009 13:20

Hej

Idag är jag sjuk, vilket är otroligt trist.

Tog vaccinet igår, vilket kan vara en av anledningarna till att jag känner mig sjukt pissed.

Iallafall, jag har nästan sovit hela dagen, och jag är otroligt sugen på att fota.

Jag vet inte om mitt huvud har någon speciell lust med det, jag får se lite senare.

Just nu försöker jag bara att bli frisk tills på söndag, då jag, Bilén och Lilla P ska in till Göteborg och titta på New Moon. Vi tänkte se den idag, men när vi bokade var det redan slut, enda tills på söndag. Så ja, bättre sent än aldrig.


Tjjaa, ni får ha det så bra tills vi hörs nästa gång.

Puss

//h

Av h - 15 november 2009 18:10

Kom just hem från att ha varit med Bilén och Lilla P hela dagen. Vi hade ju Heath Ledger kväll igår.

Först åkte vi in till Lerum och hyrde film och köpte godis, fast jag kom in långt före de andra, så om ni såg en blondin med ett ritblock mitt på torget igår så var det jag.

Sen när de andra kom gick vi till torpan och mötte upp Tage och åkte hem till Bilén och såg på film.

Först blev det Bröderna Grimm som alltid är lika bra, även om jag hatar slutet. Men jag rekommenderar verkligen den!

Andra filmen blev Brokeback Mountain, som är en av mina absoulta favoritfilmer, bara så alla vet, Lilla P är söt när hon gråter.

När vi lämnat Tage såg vi den enda av dessa filmer jag inte sett innan, En riddares historia. Bara så alla vet, ni måste se den. Den var så otroligt bra. Den utspelar sig på 1300-talet, och allt är varvat med musik från nittiotalet, och hyfsat inte-gamla-kläder, vilket blir grymt bra.

  

Av h - 13 november 2009 21:43

Som sagt sitter jag och tittar på Skavlan, där Rosanne Cash, dotter till Johnny Cash, är med idag.

Johnny hade skrivit en lista på de 100 bästa låtarna han visste och gett till henne. Jag kom på att jag själv måste göra en sån, den kommer garanterat ändras hela tiden, men det skulle vara kul ändå, att visa för att folk hur min musiksmak är. Det är ändå en stor del av mig.

 Ni kanske får ta del av den, om jag kommer ihåg att jag ska göra en sån.

/h

Presentation


Mitt namn är Hanna, en tjej som älskar musik och att teckna och skriva. Jag är född den 29 januari 1994, och går i nian på Stenkulan utanför Göteborg. Lyssnar mycket på indie, pop och rock, och är beroende av musik.

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards