She's not trapped in Wonderland

Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

nu tänker hon igen

Av h - 13 juli 2009 15:20

Har städat lådor halva dan så jag har haft tid att bara tänka. Jag fattar inte vad som hände med Sverige, eller om det ens varit bra någonsin. Vad är det med att alla inte borde få komma hit och att vissa människor är sämre än andra? Jag undrar om Sverige ens varit bra någonsin. När jag tänker på detta tänker jag genast Sverige Demokraterna. Men sen kom jag på att nästan alla är lite smygrasister, att vi har lite förutfattade meningar om andra, som inte är som vi. Tänker (för att citera Magnus Betnér) Men är det inte så att iranier har en förkärlek för att köra taxi?. Eller varför inte att vi tittar konstigt på en mamma och hennes barn från Kenya? Eller vad som helst. Kanske jag också är lite smygrasist fast jag inte märker det, pågrund av att det alltid varit såhär. Det känns iallafall så. Det är sorgligt att man är så van vid något som egentligen är fel att man inte ens märker det, precis allt förtryck. Är någon i din närhet, en kompis eller nära släkting utsatt reagerar man direkt men någon du inte känner, dom får klara sig själva. Men tänk om dom inte kan det då? Här sitter folk som du och jag hemma och tittar på Stödgalor för folk i utsatta länder. Och ojjojj vad synd det är om dom. Det är det, att dom knappt klarar sig, det är sorgligt. Så vi ringer in och tävlar om en bil, och 3 kronor skänks till någon hjälporganisation i Uganda, det är bra! Jättebra, men har du tänkt på att människor i din närhet också har det svårt. Dom som flyr från krig, hamnar på en flyktingförlägning och sen skickade tillbaka till landet de flydde från därför att de inte har tillräcklig anledning att stanna. Tänk på det, fortsätt hjälp folk i utsatta länder och folk runt dig.

Dagens låt är:

Sverige- KENT

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av h - 21 januari 2010 20:25

Jag flyttar min blogg, för det känns som om Blogg.se är bättre, och det ser snyggare ut. Så nu byter jag bloggadress till http://dagdraumur.blogg.se/ Det betyder dröm eller drömmare på isländska. ...

Av h - 18 januari 2010 12:04

När man är hemma och har tråkigt är det alltid en bra idé att sätta på En prinsessas dagbok och spola fram till sina favoritscener. Vet inte hur mycket jag sett Mia and Michaels Foot-Popping Kiss denna veckan. ...

Av h - 15 januari 2010 21:56

  Läste i tidningen för jättelänge sedan om Montt Mardié och skrev det på en lapp till mig själv. Nu hittade jag lappen, så varsegod. Här är hans version av Rihannas Umbrella. Det finns fler engelskalåtar som han gjort egna, sv...

Av h - 15 januari 2010 21:32


     Jag har verkligen ingenting att skriva om. Jag har inte målat något nytt. Jag har inte fotat något. Jag har inte gjort någonting, mer än varit med kompisar och läst män som hatar kvinnor och flickan som lekte med elden. /h ...

Av h - 10 januari 2010 16:04


   jag vet, jag har inte något liv. men det är roligt. och jag är sämst!! men jag har inte något annat för mig.. ...

Presentation


Mitt namn är Hanna, en tjej som älskar musik och att teckna och skriva. Jag är född den 29 januari 1994, och går i nian på Stenkulan utanför Göteborg. Lyssnar mycket på indie, pop och rock, och är beroende av musik.

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards